wtorek, 15 stycznia 2013

Pralinki i Pizza z pieca

Hej ,
cieszę się, że założyłam tego gastronomicznego bloga. Będę mogła w ten sposób podzielić się moimi przepisami z innymi. Na początku chciałabym Wam opowiedzieć moją historię z gotowaniem. Zaczęło się to 9,10 lat temu jak pierwszy raz miałam styczność z prawdziwym gotowaniem. Był to konkurs w sklepie Auchan Swadzim na najlepszą pizzę. Ciasto było już uformowane, trzeba było tylko pododawać składniki. Wszystkie dzieci wzięły się za ciężką pracę jaką jest przyprawianie pizzy oraz nadawanie jej smaku wszystkimi składnikami jakie były możliwe czyli ser, szynka, pieczarki, pomidory, oliwki i różne takie . Na końcu komisja sprawdzała nasze wypieki i wybierała mistrzów robienia pizzy. Były 4 miejsca, ja zajęłam 2. Każdy z nas dostał prezent pocieszenia, a co najlepsze, można było wziąć swoją pizze do domu! Od tego czasu zastanawiałam się czy nie pójdę do szkoły gastronomicznej i tak się właśnie stało zaczęłam chodzić do szkoły zawodowej o profilu gastronomicznym. Tam miałam najwięcej praktyki i dowiedziałam się dużo ciekawego. Nauczyłam się piec i gotować rozmaite dania i w dodatku tworzyć swoje własne potrawy .Ta szkoła była najlepszym wyborem i robię to co lubię i kocham .
Teraz może powiem coś o dzisiejszych potrawach. Jest to pizza i moje światowe pyszne pralinki z czekolady. Są to dwa pyszne przepisy, które wszystkim smakują i są obłędne, ale jest wada szybko znikają :-D .

Pralinki z czekolady 

Do tego przepisu potrzebujemy :
- 2 czekolady mleczne 
- 2 czekolady białe 
- mogą być do dekoracji wiórki kokosowe 
- wrzątek (potrzebna do rozpuszczenia czekolady)
Potrzebny sprzęt :
- foremki z silikonu 
- rondelek przeznaczony do rozpuszczania czekolady (jeżeli nie posiadacie wystarczy zwykła, najlepiej metalowa miseczka, która z łatwością się nagrzewa)
- większy garnek 
- mała łyżeczka 

Sposób przygotowania  :
- przygotowujemy foremki
- do garna wkładamy miseczkę i przestrzeń między jednym a drugim naczyniem wypełniamy wrzątkiem tak, aby sięgał on do ok 1/3 wysokości miseczki  
- łamiemy mleczną czekoladę i wrzucamy do miseczki
- mieszamy aż do rozpuszczenia się czekolady
- wlewamy czekoladę do 1/2 wysokości foremek 
- w ten sam sposób rozpuszczamy białą czekoladę
- rozpuszczoną czekoladą wypełniamy pozostałą część foremek 
- na końcu posypujemy wiórkami kokosowymi dla dekoracji
- foremki wkładamy do lodówki na ok 2h
- po minionym czasie pralinki są gotowe i można je ostrożnie wyciągnąć z foremek

 Smacznego !

                                          
                                       

                                       
                                       

                                       

 Pizza z pieca 

Do tego przepisu potrzebujemy :
-200 ml mleka lub wody
-1 łyżka cukru 
-1/8 kostki drożdży
-2 łyżki oleju
-1,5 szklanki mąki 
-1/2 łyżeczki soli 
-1 jajko 
Sos :
- 4 łyżeczki koncentratu 
-3 łyżeczki keczupu 
- oregano 
- bazylia
-2 ząbki czosnku 
Potrzebny sprzęt :
-miska 
-rózga 
- tarka 
-deska 
-nóż 
- łyżka  
- łyżeczka 
-kubek 
- miseczka 
- spód od blachy 
- papier do pieczenia  

Sposób przygotowania :
- przygotowujemy ciasto mieszając ze sobą wszystkie 7 składników 
- gotowe ciasto pozostawiamy do wyrośnięcia w letnim piekarniku na max. 20 min
- gdy ciasto jest wyrośnięte przez chwilę je zagniatamy
- na blaszce pokrytej papierem pergaminowym (do pieczenia) formujemy spód pizzy (aby ciasto się nie przykleiło do papieru, można je lekko posmarować olejem)
-na uformowanym cieście rozprowadzamy wcześniej sporządzony sos 
-dodajemy ulubione składniki i posypujemy je startym serem 
- pizzę pieczemy w piekarniku 15 - 20 min w temp 210 st.C
 Smacznego !

                                           

                                       

                                       

Mam nadzieję, że przepisy Wam się spodobają i spróbujecie je wykonać. Życzę powodzenia i 
smacznego :-)

7 komentarzy:

  1. Wciągnęłabym te pralinki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pralinki wyglądają pysznie, czekoladek nie robiłam, więc z chęcią przepis wypróbuję. Pracowałam kiedyś we francuskiej czekoladkarni, coprawda nie robiłam ich, tylko sprzedawałam, ale od tej pory mam do nich niezwykłą słabość :)
    Marta@Co Dziś Zjem Na Śniadanie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny blog :))
    Ciekawy post ;] Podoba mi się !!!
    Życzę miłego weekendu.

    Zapraszam również do mnie :)
    I na moją stronę https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Za polubienie byłabym ogromnie wdzięczna !

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się tutaj, obserwuję.:P
    Muszę sobie odpisać ten przepis,pizza pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pizza bardzo apetyczna i na pewno pyszna. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pralinki robią wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń